معرفی خدمات مرکز

خانه خدمات مرکز درمان اختلالات صوت

درمان اختلالات صوت

حنجره محل اصلی تولید صدا است.
مهمترین بخش حنجره، تارهای صوتی هستند در هنگام بازدم هوا از شش ها به نای میرود و از بین تارهای صوتی عبور میکند در نتیجه تارهای صوتی مرتعش شده و صوت تولید می شود.گاه برخی عوامل سبب بروز اختلالات صوتی می شود.
مهمترین عامل اختلالات صوتی ، استفاده بیش از حد از تارهای صوتی است که می تواند در اثر کشیدن سیگار، نوشیدن الکل، فریاد زدن، گلو پاک کردن، سرفه کردن و یا صحبت کردن با زیر و بمی نامناسب، بلند و یا بیش از حد صحبت کردن رخ دهد. این رفتارها می تواند منجر به التهاب و آسیب سطح تارهای صوتی شود.

نشانه های رایج اختلالات صوت
 گرفتگی صدا یا نفس آلود بودن صوت
 محدودیت در طیف زیر و بمی
 محدودیت در بلندی و رسا بودن صدا
 مشکل در درک صحبت یک فرد در حضور نویز زمینه
 خستگی صوتی یا وخیم شدن و بد شدن صوت متعاقب استفاده ی طولانی مدت از صدا
 کم آوردن نفس هنگام صحبت کردن
 سرفه کردن یا پاک کردن مزمن گلو

o معلمان بزرگترین گروه از کاربران حرفه ای صوت هستند که از صوتشان به عنوان ابزار اولیه در حرفه شان استفاده میکنند. مطالعات مختلف نشان داده اند که حدود ۶۰ درصد معلمان مبتلا به اختلالات صوت هستند و حدود ۲۶ درصد از معلمان به علت مشکلات صوتی از محل کارشان غیبت می کنند.

 صحبت با صدای بلند در محیط با نویز زیاد و بدون داشتن زمان مناسبی برای استراحت یا بهبودی صوتی، تعداد زیاد دانش آموزان کلاس، مدت زمان کاری،گرد و غبار موجود در فضا و تهویه کلاس، مواجهه با عفونت هایی که ممکن است باعث ایجاد مشکلات حنجرهای شود و فعالیت زیاد دانش آموزان در کلاس همگی از جمله عوامل شغلی هستندکه باعث شیوع بالای اختلالات صوت در جمعیت معلمان شده است.

هر نوع گرفتگی صدا که بیش از دو هفته طول بکشد بایستی توسط پزشک و آسیب شناس گفتار و زبان مورد بررسی قرار گرفته و مورد درمان قرار گیرد زیرا با دریافت مشاورات لازم از جانب آسیب شناس گفتار و زبان و رعایت موارد مربوط به بهداشت صوتی و نیز دریافت برنامه درمانی دقیق،علمی و منسجم می توان از بروز اختلالات پیشرفته و برخی ضایعات در حنجره جلوگیری کرد.

پیشگیری
و درمان

----
----
----

علائم و
عوارض

----
----
----

ساعات کاری

شنبه تا سه شنبه 8.00 – 18.00
چهارشنبه 9.00 – 17.00
پنج شنبه 9.00 – 15.00
جمعه و تعطیلات بسته

تماس سریع

  • Address اصفهان، خیابان شمس آبادی، نبش کوچه فروهر، مجتمع ایران زمین، طبقه پنجم، واحد ۵۰۱
  • Phone 031-32245953
  • WhatsApp @RasaClinic